14.1.09

Hotter than hell

Drömmer mig bort till ett annat land. Det är varmt och fuktigt. Ligger i skuggan och läser. Han kommer med ett stort glas isvatten. Han ler. Jag är mycket törstig och klunkar snabbt i mig. Några droppar rinner nedför min haka och landar på min bok. Han kallar mig Sullmaja. Han lägger sig på en handduk vid poolkanten några meter bort. Han sträcker ut sig och njuter till fullo av solens strålar medans jag till fullo njuter av utsikten. Hans hud glänser av solskyddskrämen jag tvingade honom att smörja in sig med. Han är bredaxlad med starka armar. Det är svårt att slita blicken ifrån honom. Han ser så fridfull ut.

Han märker att jag iakttar honom bakom mina mörka solglasögon. Han är bra på det där med att veta vad som pågår bakom mina mörka solglasögon. Han vänder sig mot mig och vinkar. Jag vinkar tillbaka och jag är lycklig.

Inga kommentarer: